رویدادهای داخلی

آموزش مهارت های زندگی


خلاصه :

مهارت های زندگی توانایی هایی هستند که با تمرین مداوم ریشه یافته و بالنده می شوند.

اهداف روانشناس در برگزاری دوره‌های مهارت‌های زندگی در ایراندخت

۱.  سطح فردی (دانش‌آموزان)

تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس دختران از سنین پیش‌دبستانی.

آموزش ابراز هیجانات (خشم، شادی، غم، ترس) به شیوه سالم.

ایجاد عادت‌های سالم در روابط اجتماعی و همکلاسی‌ها.

مدیریت اضطراب (جدایی از والدین، ارزشیابی ها، موقعیت‌های جدید)

پرورش روحیه ی خودمراقبتی و توجه به بهداشت فردی و امنیت.

۲.  سطح بین‌فردی (ارتباط با همسالان و معلمان)

بهبود مهارت ارتباط مؤثر با همسالان و بزرگسالان.

آموزش شیوه‌های حل تعارض بدون پرخاشگری یا کناره‌گیری.

تقویت روحیه ی کار گروهی و مشارکت در فعالیت‌های کلاسی.

یادگیری مهارت‌های مذاکره، مصالحه و احترام به تفاوت‌ها.

سطح خانواده (کارگاه‌های والدین)

آموزش والدین برای تربیت دخترانی مستقل، مسئولیت‌پذیر و خلاق.

تقویت مهارت شنیدن فعال و درک نیازهای عاطفی کودک.

آموزش روش‌های مدیریت تعارض والدین بدون اثرگذاری منفی بر کودک.

افزایش آگاهی درباره ویژگی‌های روان‌شناختی دختران در سنین رشد.

۴. سطح مدرسه (کارگاه‌های مربیان)

آموزش مربیان برای شناسایی زودهنگام مشکلات هیجانی و رفتاری.

توانمندسازی معلمان در مدیریت هیجانات دانش‌آموزان در کلاس.

به‌کارگیری روش‌های نوین هوش هیجانی در آموزش.

تقویت تعامل مثبت و همدلانه مربیان با دانش‌آموزان.

برای دانش‌آموزان

دوست‌یابی و مهارت‌های ارتباط سالم

مدیریت خشم و کنترل هیجانات

اعتماد به نفس و عزت نفس در دختران

مهارت حل مسئله و تصمیم‌گیری

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران