تغذیه سالم برای کودکان در مدرسه دغدغه والدین است و همیشه این پرسش را دارند تا برای مدرسه فرزندشان چه نوع تغذیه‌ای سالم‌تر و مناسب‌تر است. دوران کودکی می‌تواند مهمترین زمان از نظر رشد و تکامل در انسان باشد و تغذیه سالم برای کودکان دبستانی، می‌تواند نقش بسیار مهمی در این میان بر عهده بگیرد. هر چقدر تغذیه در سن رشد بهتر و کامل‌تر باشد، به همان مقدار کارایی اندام‌ها و دستگاه‌های بدن انسان افزایش خواهد یافت و سلامت کودک تضمین می‌شود. همچنین، هر چقدر اندام‌ها و دستگاه‌های بدن در این دوران عملکرد بهتری از خود نشان دهند، روند رشد (جسمی و ذهنی) نیز به همان مقدار بهبود پیدا خواهد کرد.

برای بچه ها یک برنامه متنوع صبحانه داشته باشید و از خودشان هم کمک بگیرید تا صبحانه خوردن برایشان جذاب شود.

*برای تهیه میان وعده ای که در مدرسه همراه می‌برند از پیش برنامه ریزی کنید. از پیش مواد غذایی را به صورت عمده تهیه کنید. کلی خرید کردن هم ارزان تر است و خیال تان هم از بابت مواد اولیه راحت خواهد بود.

*هر شب یک مدت زمان خاص را به تهیه و آماده کردن میان وعده روز بعد اختصاص دهید.

* بطری آب در کیفشان قرار دهید و به هیچ عنوان اجازه ندهید از آبخوری استفاده کنند. این موضوع را برایشان به خوبی روشن کنید که ممکن است کسی با دهان از آبخوری مدرسه استفاده کرده باشد و می تواند به شدت آلوده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *