تاثیر کرونا بر تحصیل کودکان


بازماندن ازتحصیل قصه تازه ای درجامعه نیست و همه ما بارها شاهد دیدن و شنیدن نمونه های عینی آن در جامعه بوده ایم که افرادی با وجود میل به تحصیل، امکان حضور درکلاس درس معلم را ندارند.

امسال شمار دانش آموزان بازمانده و یا ترک تحصیل در استان ها ازجمله البرز با افزایش روبرو شده که علت این افزایش را می توان در تداوم شیوع ویروس کرونا و آموزش در فضای مجازی جستجو کرد.

شیوع ویروس کرونا نه تنها دانش آموزان را از مدرسه رفتن محروم کرد بلکه بستربازماندن از تحصیل بسیاری ازدانش آموزان در فضای مجازی مدارس را نیزبه وجود آورد.

محروم ماندن از علم آموزی از نگاه کارشناسان بسیار دردناک است در حالی که ممکن است برای بازماندگان از تحصیل به علت سن کم از اهمیت بالایی برخوردار نباشد.

مدیر کل دفتر متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: در تمام این مدت نگرانی این را داشتیم که آیا کلاس‌ها به موقع تشکیل می‌شود؟ آیا زمان آموزشی که در بخشنامه مشخص کردیم در برگزاری کلاس‌ها لحاظ می‌شود؟ همکاران ما چطور تدریس می‌کنند و تولید محتوایشان چطور است؟ ما برای اینکه این کار را هم رصد کنیم، سامانه‌ای تحت عنوان نظارت سیستمی بر کلاس‌های درس را آماده کردیم.

وی توضیح داد: در این سامانه سرگروه‌های درسی را در سراسر کشور تعیین کردیم که به کلاس‌های درس می‌روند و با رویکرد نظارت بالینی روش تدریس معلم، روش کلاس‌داری، نحوه‌ی ارائه خدمات آموزشی توسط معلم را رصد می‌کنند. سپس ۲۵ شاخصی که ما تعریف کردیم به علاوه فنون معلمی را مورد قضاوت قرار می‌دهند. ما از این اطلاعات استفاده می کنیم تا بدانیم در چه حوزه‌هایی کلاس‌های ضمن خدمت برگزار کنیم و دوره بگذاریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *